bir yağmur güzellemesi

bu aralar içinde yağmur kelimesi geçen şarkılara fena taktım. Ne kadar melankolik bir sembolmuş yağmur bunu daha da iyi kavramaya yakınım. Son düzlükte Gripin'in durma yağmuru ile aslında böyle bir güzellemenin peşine düştüm.

Haris Alexiou şarkısı üzerine sözler ile ortaya çıkan bu şarkıda geçen hüzünlü yağmur cümleleri , şarkı yazarken bir insanın en hüzünlü anlarında yüzüne çarpan yağmur damlacıkları ile bir çıkış yolu aradığına dair bir tanım yapsam güzellemem bir cevap bulacaktır. Aynı anda Emre Aydın'dan doğan bu yağmurlar ve bu aralar fena taktığım Travis'in it always rain on me şarkısı ve eskilerden kalma Bertuğ Cemil ,Bulutsuzluk Özlemi , Cem Adrian , Erkin Koray şarkıları ulan dur buradan yazacak bir kaç kelam çıkar çıkarımına katkıda bulunmuştur.

Aslında yağmur sözünün geçtiği veya başlığı oluşturduğu şarkılarda yağmurun sürekli yağmasına , yüzüne yüzüne vurmasına doğru bir genelleme yapabiliyorum. Hüzünlü anlarında gözyaşından korkan insanların,kendi gözyaşını yağmur ile mi ifade ediyor diye de ayrıca bir sonuca ulaşmaya çok yakınım. Bir de hayal gücü tarafı var tabii; yüzünü gökyüzüne çeviren bir aşığın veya hüznü içinde yaşayan bir bireyin , en ıslak hali ile yağmuru yaşamak ve sürekliliğini istemek bu insanın kendini düz devam eden hayattan bir isyanı mıdır ?

Yağmur deyince aslında benim aklıma yukarıda yazdıklarıma benzer bir hüzün duygusu gelmekte. Bazen de yağarken doğan toprak kokusu nedense şarap seansları yapmaya iter beni. Gerçi bu pek bir örnek sayılmadı , ben içmeye bahane de arıyor olabilirim onu da belirtmekte fayda var tabii. Fakat her ne olursa olsun, toprağın bile kokusunda hüznü ortaya çıkıran bu yağmur , insanın yüzüne çarptığında nato mermer nato kafa olsan bile bir duygu patlatması yaşatmaz mı?

Bir de karadenizli olmanın etkisi var tabii. Her güzel günde plan yapmanızı engelleyen bir sürpriz hediye gibi o topraklarda.O toprakların insana sunduğu bir puslu hayat planının en büyük parçası sanki yağmur. İşinde sonucuna buradan varıyorum sanırım; her gün hayatın üstünde dolaşan kara bulutlara alışmak ve onun sesine kulak vererek puslu hayatları oluşturmak için kafamızı yukarıya kaldırıp yüzümüze , yüzümüze yağmurun vurmasını istiyoruz.
Sürekli tekrarlıyorum işte bu yüzden; Durma Yağmur Durma....

Yorumlar

Unknown dedi ki…
ben de diyorum nereden geliyor bu mercan dede ezgisi :)
meoezcan dedi ki…
http://bekowsky.blogspot.com/2009/04/yolgecen-han.html
Müdür dedi ki…
en güzeli vuralım kederimizi...

Bu blogdaki popüler yayınlar

bir çarşamba akşamı..

gol sevinci - gutiden gol haberi

yapma boruc, 3 oldu!