TAPANİ

Kasım ayının bugünlerinde otobüs terminalleri yine ''en büyük asker bizim asker''sesleri ile çınlamaya başladı,dışarılarda konvoylar,gururlu askerler son bir haftadır herakşam denk geliyor.İstanbul da sadece konvoylara denk gelirken memleketim Karşıyaka'dan da sürekli Face üzerinden asker eğlencesi videoları kesintisiz sayfama düşüyor.Karşıyaka'da özellikle göçmen mahallelerinde asker eğlencelerinin düğün gibi sünnet gibi çalgılı organizasyonlarla yapılması, bu videoların paylaşılması beni en çok ''Tapanileri'' -canlı olmasada- dinleyebildiğim için mutlu ediyor.
Tapani dediğimiz olay göçmen düğünlerinde davul,solo trampet,saksafon,klarnet,trombet gibi enstrumanlardan oluşam orkestradır.Bu orkestra eski halk şarkılarını,güncel pop şarkılarını ve yöresel oyunlarımızı(oro) çalıp söyleyerek hem ruhumuzu besliyor hemde aidiyetimizi temsil ediyor desem abartmış olmam.Kıymeti çoktur bu adamların.Göçmenim diyen bir insan için düğününde,sünnetinde,asker eğlencesinde kapısının önünde Tapani çalmazsa o insan için ''yazık'' deriz,üzülürüz ''vah vah'' ederiz.27 yaşında askere giden kazık kadar adam için bile(ki ben ya gerek yok şimdi tapani falan öyle eğlence yapmayada niyetim yok biz bize takılırız be abi modundaydım) aralığın buz kesen akşamında evde, soba başında 6 aylık içki perhizine giriyoruz ajde na zdravje dediğim bi anda o malum tapani sesini bahçede duyunca her zamandan daha fazla tüylerim diken diken oldu.Tapanileri duyduğum her ''ilk'' anda her zaman içim coşar.Çocukkende böyleydi şimdide böyle.Yazın gelişiyle başlayan düğün sezonunda (haziran sonu,temmuz,ağustos,eylül başı) her akşam o sesi duymak beni hiçbir zaman o sese kanıksatmadı.Yaz bitipte asker gidişleri başlayınca soğuğu sıcak etti hep o ses.Şimdi burdan bakınca düşünüyorumda ölüm matemini yıkmak için dualarla değil de tapanilerin çaldığı Od Vardara Pa Do Triglava'yla toprağa karışsam benden daha güzel bir ölü olmaz :) ) ne de olsa sünnetimin ilk orosu bu şarkıyla,askere giderken ilk orom bu şarkıyla,düğünümün ilk orosu hep şarkıyla oldu,ölümümde de istiyorum:) cinsi aidiyetim hep tapanilerle kutlandı ne de olsa.En sevdiğim orolardan biri olan İbraim Hodza(ibrahim hoca-bakmayın hoca olduğuna yol kesen,haraç alan eşkiya orodur-) videosu geçen yılın eylül aylarında sünnet eğlencesine ait.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

bir çarşamba akşamı..

gol sevinci - gutiden gol haberi

yapma boruc, 3 oldu!