Kırık Kalpler Durağında&Candan Erçetin


Candan Erçetin'in albümünde yazdığı gibi kendisinin billur sesini 5 yıl, 5 ay, 27 gündür yeni şarkılarını dinlemekten mahrumdum. Cuma akşamı İstiklal de sağanak yağmurun tadını çıkara çıkara yürüken, İstiklal Kitabevinin girişinde kocaman posteri görüp kendimi içeri attm ve hemen bir tane Candan Erçetin-Kırık Kalpler Durağında Cd'si edindim. Yapmış olduğum bu hamleden dolayı çok mutluyum. Toplam 16 adet şarkı var. Unutama Beni ve Ben Kimim hariç hepsi yepyeni Candan şarkıları. Bir tane de sözleri de Ayşe Kulin'e ait olan Bahar var ki sanıyorum Cuma gecesinden bu yana onlarca defa dinledim.

' Bahar geldiğinde mi ben böyle olurum
Yoksa böyle olduğum da mı gelir bahar
Ayrıca bunun seninle ne alakası var
Tabii ki ben böyle olduğum için bahar
Çünkü sana değdiğinden beri ellerim
Bütün kış dallarında tomurcuklar var'

Bahar ve aşk böyle yalın yazıldığı ve Candan şahane söylediği için ya da ben şahane duymak istediğim için en sevdiğim Candan şarkıları arasına girdi bile.

Ayrıca Ömer Hayyam ve Neyzen Tevfik'in şahane dörtlüklerinin yorumlandığı 'Türkü' var ki

' Dünyada akla değer veren yok madem

Bazen aklı az olanın parası çok madem

Getirin şu şarabı alsın aklımızı

Belki de böyle beğenir bizi elalem'

bu kadar mı güzel yol gösterir insana.

16 şarkının her birini ayrı ayrı yazmak ve hepsi hakkında yorum yapmak isterim ama ben zaten çok sıkı bir Candan dinleyicisi ve takipçisi olduğumdan çok tarafsız olmayabilirim. Ama kendisinin birçok canlı performansını dinlemiş olduğum ve bir kadın solistin her türlü şarkıyı, türküyü bu kadar mı iyi söyler dedirttiği için tarafsız olmasam da olur.

16 şarkının 10 tanesinin sözü Candan Erçetin'e ait. Bu da kendisinin sadece başarılı bir yorumcu değil, iyi bir söz yazarı olduğunu da bir kez daha ortaya koyuyor.

Uzun lafın kısası 5 yıl, 5 ay beklemeye değmiş bir albümdür Kırık Kalpler Durağın da bana göre. İyi ki almışım ve iyi ki dinliyorum.

Yorumlar

hermes dedi ki…
CANDNA DİYORUM BAŞKA BİR ŞEY DEMİYORUM YAZINDA ELİNE SAĞLIK SEVREK OKYORUM
Bekowski dedi ki…
yakın zamanda klibini gördüğüm "yalan" klibinden sonra yorumunu tekrar özlediğim insandır kendisi. ya geçmişe hasretten ya da giderek eski tadı kalmadığından çekiciliğini de yitirmiyor değil hani. umarım 2. sidir de yeni dinleyenler de sesini ilk duyduğum zamanlardaki hisleri duyabilir.
Bekowski dedi ki…
1. si diyecektim aslında yanlış olmuş:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

bir çarşamba akşamı..

gol sevinci - gutiden gol haberi

yapma boruc, 3 oldu!