barış mançoyu anlamak


Barış Manço'yu öldükten sonra sahiplenenlerden olmadığım için ve onun sadece en piyasa olmuş şarkıları ile sınırlanmamış biri olduğum için kendimi çok şanslı hissediyorum. Sağlığında tanışma fırsatına çok yaklaşmama rağmen yakalayamamıştım. Barış Manço'nun da diğer herkes gibi sadece ölüm yıldönümlerinde hatırlanmasına çok üzülüyorum. Onun gezgin, filozof v.s yönlerinden bahsetmeye kalksam sayfalar sürer. Ben şimdilik sadece müzisyen yönünden bahsedicem.

1959 da Galatasaray Lisesi konferans salonunda başlayan sahne ve müzik hayatında bırakın o zamanki Türk gençlerini, şimdi bizim bile hayalini kurduğumuz yollara girdi. O yıllarda arabesk müzik ülkemizi sarmıştı. Batının müziğini de herkes Fransızca şarkıların yeniden söz yazılarak yorumlanması sanıyordu. Gerçekten Türkiyede herkesten önce gerçek anlamda "funk" Barış Manço tarafından yapılmıştır. İlk hitlerinden olan "Dağlar Dağlar" albümünde biraz daha folk ritmleri karşımıza çıksa bile asıl benim de favorim olan efsane funk albümü (LP) Yeni Bir Gün ( 1979 ) piyasaya çıktı. Bu albümde de Sarı Çizmeli Mehmet Ağa, Aynalı Kemer gibi hitler ortalığı kasıp kavurdu. Ama benim bu paylaşımımda asıl dinletmek istediğim bu albümdeki yok olmaya yüz tutmuş şarkılardan biri. "Bir Selam Sana" günümüzde gerçek anlamda funk müziği hala yapamayan Türk gençlerine örnek olsun. Barış Manço'nun ölmeden önce yaptığı 40. Yıl karışık albümünün buram buram tiraj kaygısı kokan mixlemelerine inat bu şarkıyı sonuna kadar dinlemenizi tavsiye ederim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

bir çarşamba akşamı..

gol sevinci - gutiden gol haberi

yapma boruc, 3 oldu!