asabiyete devam

bugün kar muhabbeti yüzünden twitter da okuduklarımdan sonra böyle bir yazı yazma hissiyatına kapıldım. Twitter vasıtası ile başlangıç amacı ile şunu yazmıştım ;

"Kar yüzünden İstanbul'a isyan eden tüm insanlara çok sert laflarım var ama şu başlangıç yeter;sen ne kadar iyisin sosyal yaşam için pezevenk"

Şimdi burada ucunu açık bıraktığım devam eden cümleleri yazıcam. Şimdi ben öyle avrupada fellik fellik dolaşan bir insan değilim ama özellikle bu kış şartları açısından bu ülkede yaşamak için uzak durulması gereken 3 ilinden birinde yaklaşık 6 sene yaşadım. Kar yağışı ve onun getirdiği zorluklar ile imtihanım sağlamdır yani. Her neyse bugün mesaide olduğum için ben pek hissetmedim ama istanbul ikametçileri kar ile olan imtihanını twitter olsun,facebook olsun her yerde alenen ve sitemkar bir şekilde anlattı ben de kah gülerek,kah sinirlenerek kah kafamdan dumanlar çıkarak takip ettim. Ha diyeceksiniz ki sana ne oluyor lan işine gücüne baksana !! evet ama can sıkıntısı işte ne yapacan böyle takıntısı oluyor insanın her şartta.

Her neyse ortak karar bugün İstanbul'un bir kar yağışı sonrası felç olduğu allahım bu ne çiledir , bizi yönetenler hiç ders almamışlar , bize neden bu işkenceyi çektiriyorlar falan filan. Yakında utanmasa insanlar mikaile de direkt faksla falan ulaşmayı da opsiyonları arasına koyacaklardır. Yanlış zaman , yanlış insan ey mikail diye şakalaşabilirler valla belli de olmaz.

Benim en çok delirdiğim nokta; istanbul kar isyanını twitter dan başlatan güruhun çoğunun böyle sosyal noktada yüksek , kendini oradan buraya savuran , her bir boktan anlayan insanlar. Nasıl giydiriyorlar ama yetkililere allahım görseniz dışarıda soğuktan ölen insanların feryadı sanırsınız. Ben gerçekten bu algıyı henüz çözemedim, cidden tam manası ile kavrayamadım. Bunu yazan insanların kaçı acaba dönüp avrupa veya dünyada kar sonrası şehirlerde yaşanan keşmekeşlik hakkında bilgisi veya araştırmışlığı vardır merak etmekteyim. Mesela nerede yaşamak istersin diye sorsalar bu insanlara verecekleri cevaplardan en yüksek oyu alabilecek şehrin belediye başkanının daha geçen sene kar yağışı ve sonrası yüzünden ulaşım (özellikle metro) yüzünden ağzına sıçıldığını ne kadar bilirler veya ilgilenirler acaba ?

Evet kar yağışı İstanbul'u etkiliyor bu kaçınılmaz. Özellikle trafik konusunda can sıkan, insanı strese sokan , cinnete götürebilecek anlar yaşanıyor bu herkesin ortak kabulü. Fakat bu insanların yüzde kaçı kar yağışı öncesi araçlarda yapılması gereken testlerden, hazırlıklardan veya yapılması gereken hareketlerden dolayı kendilerini sorguluyor. En basitinden örnek ile araç kullanan,kullanmayan kaç kişi bugün oraya buraya küfür yağdırırken kar yağışının beklendiğinden haberdardı ? telefonlara yüklediği onlarca applicationlardan herhangi birisi mesela İstanbul'da var olan hava durumu ile ilgiliydi! yoksa cicişlerin memeleri daha popüler bir application muydu ?

Kabul etmiyorum arkadaş ben bu kadar isyanı. Herkes biliyorki hazırlığını yapmayan 5 araç yüzünden zaten yavaş ilerleyen trafik dayanılmaz bir hal alıp , yaşanan arızalar İstanbul'da herkesin hayatı mahvolurken kaç kişi kendisini suçlu hissediyor. 1950'lerde yapılan İstanbul yolları ve plansız bir şekilde büyüyen İstanbul için ne kadar uğraşırsan uğraş bunlardan kaçamayacağını insanlar ne kadar sorguluyor. İstanbul'a günde 5 milyon insan girerken bu kadar insanı taşıyan her vasıtanın ne olursa olsun buna yetişemeyeceğini kaç kişi yorumluyor.

İşte bu sinir harbinden sorduğum en son soru ; " Ey eleştirmeyi seven istanbul ikametçileri , siz süregelen hayatınızda ne kadar modern çağın gerektirdiği şekilde paylaşımcı , anlayışlı , metropole uygun şekilde yaşıyorsunuz da sizi yönetenlerden modern çağın ötesine geçip beni kusursuz yönet diyorsunuz. Vallahi sindiremiyorum , billahi sindiremiyorum.

Son sözümde kızmadığımı sandığınız yöneticelere olsun; " bu sene haberlerde hiç göremediğim kar yağışına karşı tuz stoğumuz hazır haberi demek bu günü hazırladı. 3 ton fazla tuz stoklayamaz mıydınız ey beceriksiz yönetenler ? "

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

bir çarşamba akşamı..

gol sevinci - gutiden gol haberi

yapma boruc, 3 oldu!